Klauzula informacyjna RODO w zakresie przeprowadzania konsultacji społecznych oraz wyrażania opinii w sprawach istotnych dla Gminy Lubin
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Art. 6 ust.1 lit. a RODO(*) „osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów”:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Lubin z siedzibą przy ul. Księcia Ludwika I nr 3, 59 – 300 Lubin.
- W sprawach związanych z ochroną swoich danych osobowych możecie się Państwo kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych – Agnieszka Siemczonek za pomocą e-mail: iod@ug.lubin.pl lub pisemnie na adres: Urząd Gminy Lubin, Inspektor Ochrony Danych, ul. Księcia Ludwika I nr 3, 59-300 Lubin.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzania konsultacji społecznych oraz wyrażania opinii w sprawach istotnych dla Gminy Lubin.
- Niewyrażenie zgody będzie skutkowało niemożnością oddania głosu.
- Państwa dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
- Do Państwa danych osobowych mogą mieć dostęp, wyłącznie na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania , podmioty zewnętrzne realizujące usługi na rzecz Urzędu Gminy.
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, do czasu zakończenia sprawy wymagającej przeprowadzenia konsultacji społecznych oraz wyrażania opinii w sprawach istotnych dla Gminy Lubin.
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych jesteście Państwo uprawnieni do:
– dostępu do swoich danych osobowych
– poprawiania swoich danych osobowych,
– cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu zgłoszenia wycofania zgody należy napisać wiadomość na adres: konsultacje@ug.lubin.pl,
– wniesienia żądania usunięcia danych w przypadku cofnięcia zgody na ich przetwarzanie,
– wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania w przypadku: zakwestionowania prawidłowości danych lub podstawy prawnej ich przetwarzania, potrzeby zapobieżenia usunięcia Państwa danych, pomimo wygaśnięcia prawnego tytułu do ich przetwarzania przez Urząd, w celu umożliwienia Państwu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
– otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, które zostały dostarczone administratorowi, oraz przesłania ich innemu administratorowi.- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
(*) ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).