Ważny komunikat w sprawie nieuczciwych ofert kierowanych do Wnioskodawców programu „Czyste Powietrze”
Przypominamy, że na mocy porozumienia podpisanego z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, w Urzędzie Gminy Lubin uruchomiony został Punkt Konsultacyjny Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” (pok. 309). W Punkcie istnieje możliwość uzyskania informacji na temat programu, złożenie wniosku oraz pomoc w jego późniejszym rozliczeniu.
Harmonogram pracy punktu informacyjno-konsultacyjnego Programu Czyste Powietrze:
Poniedziałek: 7.30 – 11.00
Środa: 12.00 – 15.00
Piątek: 7.30 – 11.00
Informacje na temat projektu można uzyskać pod nr tel. 76 840 31 32
Ze względu na duże zainteresowanie Programem, zwracamy się z prośbą o wcześniejsze ustalenie daty i godziny spotkania (telefon: 76 840 31 32).
Przed wizytą w Urzędzie celem wypełnienia wniosku, należy obowiązkowo zapoznać się z dokumentacją programu, którą można znaleźć na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Do złożenia wniosku w urzędzie gminy potrzebne będą następujące dokumenty/informacje:
- numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planowana jest inwestycja i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany może to być akt notarialny/akt zgonu / akt małżeństwa,
- numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej)
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania (tylko polskie rachunki prowadzone w zł.),
- rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego (m²),
- faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji),
- ostatni formularz PIT,
- zaświadczenie wydane przez GOPS określające przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy – w przypadku ubiegania się o podwyższony poziom dofinansowania,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzję podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności.
Na spotkanie w urzędzie celem wypełnienia wniosku powinni być obecni wszyscy właściciele/współwłaściciele nieruchomości.
Wraz z wnioskodawcą, wniosek w sekcji „Oświadczenia” przewiduje potwierdzenie własnoręcznym podpisem wyrażenie zgody na realizację przedsięwzięcia w Programie „Czyste Powietrze” przez wszystkich współwłaścicieli oraz zgody współmałżonka wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań wynikających z umowy dotacji. Te osoby muszą pojawić się wraz z wnioskodawcą osobiście na etapie podpisywania gotowego wniosku o dofinansowanie.
Informacje o korzyściach z udziału w Programie www.czystepowietrze.gov.pl,
PRZYDATNE LINKI:
- Program Czyste Powietrze – Wymagana dokumentacja – ścieżka przez WFOŚiGW
- Program Czyste Powietrze – Kalkulator dotacji
- Program Czyste Powietrze – Kalkulator grubości izolacji
- Lista rekomendowanych audytorów Zrzeszenia Audytorów Energetycznych (ZAE)
- Lista rekomendowanych banków w programie Czyste Powietrze
- Czyste Powietrze – Statystyka – Stan na 2024-03-31 (PDF, 20 KB)