Dolnośląskie Linie Autobusowe zrobiły pasażerom niespodziankę, testując na bezpłatnej dla mieszkańców linii 512 – nowoczesny, przegubowy autobus marki Mercedes-Benz. Przegubowiec rozwiązałby problem tłoku na tej linii w godzinach szczytu, więc operator linii rozważa taką inwestycję.
Testy, na które zaproszono samorządowców finansujących bezpłatną linię 512 zrobiono w Mikołajki.
– Autobus jest pojemny, przegubowy i ekologiczny – mówi Krystian Kosztyła, burmistrz Ścinawy. – Myślę, że jeśli chodzi o godziny szczytu – poranne i popołudniowe – na pewno poprzez ilość miejsc poprawiłby się komfort podróżowania mieszkańców.
Porozumienie w sprawie regularnych przewozów pasażerskich na trasie Ścinawa – Lubin – Ścinawa przez Siedlce samorządy podpisały w połowie tego roku. Linia 512 to dziewięć kursów dziennie w dni robocze oraz cztery w soboty i niedziele.
– Oferta Dolnośląskich Linii Autobusowych jest finansowo korzystniejsza od innych, więc nie widzimy przeszkód by razem ze Ścinawą wspólnie kontynuować projekt bezpłatnej komunikacji w oparciu o ich pojazdy. Rozmawiam z mieszkańcami gminy i są bardzo zadowoleni z usług DLA. Firma jak widać chce także się rozwijać i z myślą o podróżujących, w tym także wielu mieszkańców naszej gminy planuje zakup ekologicznego i bardzo pojemnego pojazdu – mówi Tadeusz Kielan wójt gminy Lubin.
Testowany autobus marki Mercedes-Benz to model Citaro G, który powstał w trosce o środowisko. Pomieści 147 osób, ze standardowych autobusów może korzystać około 100 osób. Kosztuje 1 milion 600 tysięcy złotych.
– Fajny i wygodny autobus. Wracając z pracy wsiadam na pętli więc zawsze mam miejsce ale w godzinach szczytu jest tłok, więc taki duży autobus rozwiązałby ten problem – mówi Urszula Ryniec z Siedlec.
Jak informuje producent, podstawowa zasada działania nowego modelu autobusu Mercedes-Benz Citaro G jest bardzo prosta. Solidnie skonstruowany elektryczny silnik tarczowy zintegrowany jest z silnikiem spalinowym i automatyczną skrzynią biegów. W trakcie wyhamowywania autobusu pełni on funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd. Autobus jest wyposażony m.in. w wydajną klimatyzację, wzmocnione nadwozie, trwałe reflektory LED, które pozwalają uzyskać wyjątkowo dobre oświetlenie jezdni dzięki precyzyjnej regulacji stożka światła.