Ogłaszamy konkurs i zachęcamy naszych nowych mieszkańców do zameldowania na pobyt stały na terenie gminy Lubin. Spośród osób, które dokonają niezbędnych formalności do 31 stycznia 2024 roku i wypełnią formularz konkursowy, rozlosujemy atrakcyjne nagrody m.in: rowery, smartfony i tablety.

wójt gminy Lubin Tadeusz KielanNiezameldowanych mieszkańców serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie „Zamelduj się w Gminie Lubin”, którego celem jest zachęcenie do zameldowania się na pobyt stały, czyli dopełnienia obowiązku meldunkowego, zgodnego z faktycznym miejscem zamieszkania.

Konkurs ma również na celu umacnianie tożsamości mieszkańców z miejscem zamieszkania oraz podniesienie świadomości społecznej dotyczącej korzyści płynących z wyboru stałego miejsca zameldowania i rozliczania podatków na rzecz gminy Lubin, która świadczy liczne usługi publiczne dla osób zamieszkujących na jej terenie.

Co roku przybywa nam mieszkańców, jednocześnie bardzo dużo inwestujemy, by żyło się u nas coraz lepiej – mówi Tadeusz Kielan, wójt gminy Lubin, inicjator kolejnej akcji promocyjnej. – Uważam, że każdy powinien płacić podatki tam gdzie mieszka. Meldunek to tylko jedna wizyta w naszym urzędzie, która zajmuje  mniej niż 10 minut.

Do wygrania są rowery, smartfony i tablety. Udział w konkursie mogą wziąć osoby pełnoletnie, które w okresie od 1 stycznia 2023 do 31 stycznia 2024 roku, dokonają zameldowania na pobyt stały na terenie gminy Lubin z innej gminy. Muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w kancelarii urzędu (pok. 3) oraz w linku poniżej i złożyć go w kancelarii Urzędu Gminy lub przesłać pocztą na adres urzędu ( 59-300 Lubin, ul. Księcia Ludwika I 3)

Wiemy jak trudno czasem zmobilizować się do załatwienia urzędowych formalności, więc konkursem chcemy zmotywować trochę naszych mieszkańców i jednocześnie przypomnieć wszystkim, że to ważne gdzie wpływają pieniądze z płaconych przez nich podatków – wyjaśnia wójt Tadeusz Kielan – Podatki powinny wpływać tam gdzie ludzie mieszkają. Ta akcja to promocja i edukacja w jednym.

zdjęcie tabliczki dowody meldunki

Usługa zameldowania jest bezpłatna, wydanie zaświadczenia o meldunku także jest bezpłatne. Meldunek ma miejsce „od ręki”. Wystarczy zgłosić się do Urzędu Gminy w Lubinie, biuro meldunkowe znajduje się w pok. 28 (nr tel 76 8403 103, 104, 144). Do zgłoszenia meldunku potrzebny jest tylko dokument tożsamości oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Nie trzeba także wymeldowywać się z dotychczasowego miejsca zamieszkania, nasi urzędnicy załatwią wszystkie formalności za państwa.

Regulamin  konkursu „Zamelduj się w Gminie Lubin”

Formularz zgłoszeniowy